3 maj 2011

En månad

Ja, det är nu en månad sen jag bloggade. Jag har under denna period varit ledig i nästan två veckor i enbart syfte att ta hand om mig själv. Alex har också varit ledig men inte lika länge. Vi var hundvakt en vecka, vilket var underbart. Vi gick på långa promenader två gånger om dagen. Vi sov ut varje morgon och jobbade mest i trädgården. Vi träffade knappt några vänner (bara några som hälsade på oss på fika).

Denna semester var verkligen ett bra drag för min själ och hälsa. Jag och Alex fick känna på det goda livet. Sol sol sol.

Vi har även lärt känna våra grannar bättre. Vi hade en stor gatufest kring påsk. Respektive hus fick ta med ett eget bord och mat som vi dukade upp som långbord på gatan på vår baksida. Denna gata är nämligen en återvändsgränd och därför stör vi inte andra. Vi blev nog 10 familjer totalt med en massa barn. Vi festade på länge tills vi inte orkade mer. Vi hade ju sån tur med vädret att vi kunde sitta ute på natten. Varma vindar så det var inga problem. Det finns två par som jag gillar mer än de andra som jag hoppas vi kan lära känna bättre. Ingen av dem vet vår historia och det känns lite konstigt ibland. De alla har barn och man märker att de förväntar sig att vi snart ska skaffa barn bara för att vi har flyttat till hus. Ibland lite irriterande men sinom tid kommer det att ske, för det bara måste ske. Varför inte egentligen, antingen är det ju våra biologiska barn eller adopterade. Tiden får utvisa.

Vi avslutade semestern med att ha en stor inflyttningsfest på Valborg. Det var stressigt men väldigt kul att så många kunde komma. Kändes deppigt att börja jobba i måndags, men det är ju det som krävs för att få leva det liv vi gör.

Hoppas ni läsare också har haft en bra påsk & Valborg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar